Sofie

mina två små

Publicerad 2018-02-23 20:40:10 i Allmänt

Igår var Elsa hos tandläkaren, hon hoppade upp i stolen som ingenting. Tryckte på knappen med vatten, det var roligt.
Tandläkaren räknade tänderna, fick till och med känna med 'piggen'. 
Stolt och smått förvånad mamma, till en stor och duktig tjej! 

Hon älskar att hjälpa till här hemma, med att hänga tvätten, laga mat och städa. 
Igår och idag har hon hjälpt mig med maten.

Hämtade Ebbe häromdagen och på förskolan hade han gjort en häftig 3d pokemonboll i pärlor. De berömde hans koncentration, tålamod och han satt länge o räknade och pillade. Så duktig och stolt mamma! Min stora kille. I dag åt vi kakor, Elsa , Ebbe och jag åt vars 3, jag frågade Ebbe då 'Hur många har vi ätit tillsammans?' Ebbe tog fram fingrarna och tog fram 3 fingrar 3 gånger och räknade, 9st. 
Så duktig att själv förstå hur man ska räkna ut det och klara det. 
Mina stora duktiga älskade barn ♡

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela