Sofie

Ebbe 6år

Publicerad 2018-05-22 22:58:06 i Allmänt

Som han har längtat och räknat ner.. Idag var det äntligen dags för vår stora kille att fylla 6år. Tänk att det redan gått 6!!! År sedan vi var på förlossningen i Malmö och fick möta en nyfödd liten ebbekille.

Morgonen startade med sång och frukost på sängen, detta året vaknade han kl 6, jag ville inte väcka Elsa iom att dagen skulle bli lång och intensiv, så vi kom inte in och sjöng förrän vid 8. 
Ebbe hade valt frukosten och sång, paket öppnades, lillasyster fick hjälpa till. Ebbe började greja med sina fotbollskort. 


Hela familjen styrde iväg mot Kristianstad, Ebbe hade valt lekland, yoggiboost. 
'Idag ska vi göra 2 saker jag gillar, bara för det är min födelsedag '
'Är jag 6år nu?' 
Stolt och såå nöjd över dagen.
Tacos valde han också som mat. En riktig toppen dag hela familjen. Roligt att Ebbe kan välja själv och att det är hans dag, en viktig dag som han får bestämma lite över.

Vi tittade på foto från förlossningen och en nyfödd Ebbe , spännande både för Ebbe och Elsa. 
Ebbe har verkligen blivit så stor, duktig och smart nu. Jag blir förvånad varje dag, är så stolt över honom, hans hjärta av guld och hans logiska-mattehuvud. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela