Sofie

Malmoee

Publicerad 2008-10-05 19:06:08 i Allmänt

Det blev en tripp till Malmö iallafall. Körde hem efter praktiken i fredags.
Jag hade 6åringarna hela dagen i fredags, det gick toppen bra!! skönt!
När jag kom hem till Malmö så åt vi goda varma mackor! Syrran slutade jobbet så hon var också med och hade en trevlig fredagskväll med oss.. Vi kollade på idol, men jag somnade rätt tidigt.. Var trött efter veckan.
I Lördags var jag och mamma hos Frans (hundens) uppfödare.. Hans syskon och de andra kullarna var där. Vi gick en lång runda och sedagn grillade vi i deras trädgård. Frans lekte och hade super skoj. Vi frös! hihi...
På kvällen var jag och mamma på bio. Vi såg Mamma Mia, den var bra! Kände att jag var tvungen att se den på bio, alla har sagt att den är så bra.

Idag har det pissregnat.. Vi blev genom blöta när vi var ute med hundarna i förmiddags...
Har kört tillbaka till Kristianstad nu i eftermiddags...
Alltid lika tråkigt att lämna familjen i Malmö, men vet att jag måste hit... Det går över snabbt igen, det är tråkigt precis när man kör ut från parkeringen eller när jag går in på centralstationen... Jag har bott här i över 3 år, så jag är rätt van nu..hih eller borde vara iallafall... Syrran kanske ska börja plugga här upp sen, då får hon ta över staden om jag flyttar...

Får se hur det blir i vår... Har snart skrivit klart ett riktigt cv... Får söka lite intressanta jobb och se vad det blir och vart det bär av...
Det är läskigt, tråkigt, roligt... Väldigt blandade känslor... Saknar det där nere, men vill inte lämna vännerna här uppe..
Det är ett svårt val... Om jag hade fått välja igen, så hade jag ändå flyttat hit... det har varit väldigt roligt, lärorikt mm...

Mamma och jag snackade om vad jag hade gjort om jag inte hade flyttat till kristianstad...Kanske Pågen fortf?  hihi... Jag tror att jag har det bättre här och kommer ha ett bättre jobb när jag är färdig iaf... Än vad jag hade haft om jag varit kvar i Malmö..

Nu känner jag att jag flummar lite..Ska slappa, kolla ensam mamma söker och planera morgondagens lektioner nu...

Hejsvejs... Hoppas på uppehåll utan storm imorgon!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela