Sofie

sparkas och boxas

Publicerad 2011-12-29 20:54:22 i Allmänt

Du lilla bebis där...

Vecka 21: "Ditt barn är ca 18cm långt mellan huvud och stjärt och väger omkring 300. Det kan röra sig fritt i fostervätskan och kan sparka både långt upp i magen och ända nere vid blygdbenet.
Sinnesorganen som barnet ska använda för att lära känna världen utvecklas nu raskt. Smaklökarna på tungan är färdiga. Hjärnans och nervtrådarnas utveckling har kommit så långt att barnet ska ha fått känsel.

När du är gravid samlar du även på dig vatten, så du kan känna dig svullen fram mot eftermiddagen och kvällen.
Nu kan bebisen höra vad du säger eller sjunger."

Nu är vi i vecka 21. Oj, vad tiden går.. Jag minns när jag längtade efter vecka 12. Sedan efter vecka 19 när vi skulle på ultraljud..

Igår fick pappa Johan känna bebisens sparkar för första gången ♥
Den senaste veckan har jag kännt sparkarna oftare och hårdare. Speciellt när jag ligger i sängen på kvällen, eller sitter stilla en längre stund. Mysigt, känns konstigt samtidigt :)
Samma känsla hade jag för första gången i vecka 17, men inte ofta och så hårt som nu...

Nu syns det ordentligt, går inte att dölja längre.
Imorgon ska jag till barnmorskan, ta prover och lyssna på hjärtat!!

För tillfället är jag lite vilsen i föräldrarpennings djunglen.. Hur länge ska jag vara hemma? Johan? Hur många dagars betalning i veckan osv... Blir väl så småningom lite klokare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela