Sofie

Påskat oss

Publicerad 2018-03-23 22:34:22 i Allmänt

Idag har det varit helt toppen. Solen har lyst på oss, vi har lekt ute. Elsa i sandlådan- lagat mat o geggat. Ebbe spelst fotboll.
Sedan hoppade vi hage och plockade påskris.

Påskpyntat och pysslat tillsammans. Barnen tog kycklingar o ägg- ville göra fint på sina rum. Valde noga plats till pyntet. 
Ebbe så 'Jag kommer ihåg när jag lekte med kycklingarna i min polisbil'.
Det gjorde han när han var 2-3 år. Kul att han minns. Älskar att skapa minnen och upplevelser med barnen. Speciellt vid högtider och traditioner. 

Barnen har pratat och frågat om honom om Lillnissen som bodde hos oss, så ikväll har jag pysslat en påskkrans, o satt upp en påskdörr.
I natt har påskharen Skutte flyttat in till oss.
Ska bli spännande att se barnens reaktioner I morgon.

Mamman är spänd...
En mysig vecka med påskande väntar, innan stora dagen på lördag(nästa) när Elsa fyller 3år!
'När jag ligger och sover, kommer ni med paket, många paket, och ett litet'.  -elsa  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela