Sofie

:) sommaren räddad? :)

Publicerad 2008-04-09 16:07:19 i Allmänt

Känner mig lite glad nu.. Har länge funderat på vad jag ska göra i sommar... Vill inte tillbaka till Pågen, 5e sommaren där klingar inte så gytt i mina öron. det är många av mina jobbarpolare som ska gå över till natten, så då blir det ännu tråkigare...
Jag har sökt lite olika jobb, men funderar på att skippa allt vad jobb heter denna sommaren för att ta det lugnt och vila upp mig inför hösten som väntar. Slut praktik och examensarbetet.
För sen är jag färdig lärare!!!
Förra sommaren var jag endast ledig en vecka och i höstas hade jag en jobbig termin, så jag funderar på att ta ledig.
Idag hade vi en föreläsning om ur och skur pedagogik. Det verkar riktigt bra och skoj! Jag har sökt några sommarkurser så jag funderar skarpt på att gå dem. En heter Utomhuspedagogik med matematiska ögon, föreläsaren som vi hade idag är en av två lärare som har den kursen. Jag funderar även på att gå massage. Kursena går i båstad med mattekursen är på distans med endast 3 träffar i båstad. Det ska man väl klara?
Då får jag bidrag från csn och så har jag någonting att göra på stranden i sommar:)
Kursen verkar toppen, så det är aldrig fel med lite extra kunskap.
Jag har ju ingen hyra heller under sommaren, så det blir säkert bra...

Idag har jag fikat med Frida och Åsa. Ena stunden satt vi i solen och fikade på en uteservering och en halv timme efter så snöade det. Väldigt skumt väder.. Jag och Frida har diskuterat examensarbetet lite, vad vi ska skriva om och så.. vi kom nog fram till att bygga vidare på vår B uppsats som handlade om mobbning. Det blir nog någonting i stil med hur man som pedagog arbetar för att förebygga och åtgärda mobbning.
Ser inte fram emot den uppsatsen. Varför fokusera såå himla mkt på den vetenskapliga utformningen av uppsatsen och inte bara fokusera på innehåll och undersökning. Det är väl mer relevant med innehåll när man ska bli lärare än att kunna formulera sig rätt och vetenskapligt i en c uppsats?
Men men, sånt e livet... Sen är jag färdig, när hösten är öveeeeer....

Malmö denna helgen också... Sen blir det kstad ett tag sen.... Ska umgås med Mammi på fredag- ska se sound of music... sen lördag blir nog en kväll med Bini...:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela