Sofie

Julen 2008

Publicerad 2008-12-26 23:42:32 i Allmänt

I onsdags var det julafton. Syrran jobbade under dagen men kom hem vid 16. Jag och mamma tittade på Kalle Anka! Det är ju en tradition och det måste man se. Jag och min kusin diskuterade att dagens barn sitter inte och tittar på Kalle Anka på samma sätt som vi gjorde/gör. När min syster kom hem från jobbet körde vi och hämtade mormor, sen begav vi oss till Faster Anita och Kent. Farmor och min kusin Jonas med familj var där.
Vi åt gott och hade mysigt. Trevligt att fira jul med dem! Längesen man träffade kusinJonas med familj. Alma hade vattenkoppor men hon var med ändå. Jag och Eddie spelade corone. Det har jag också, har spelat det genom min uppväxt. Att de lever kvar, det är roligt!
Sedan kom en förkyld och hes tomte och det var JAG! hihih Faster Anita gav mig i uppdrag att vara tomte..
  

Jag är super nöjd och glad för mina julklappar! Fick bla: Stekjärn, singstar skiva, sällskapsspel, pengar, tröja, örhänge, pajform osv. När morfar levde gav han mig alltid en julost. Jag älskar ost. Nu när han tyvärr inte finns med oss längre så är det mormor som får stå för den julklappen. Det är en tradition och jag får alltid min ost! hihih
    Jag får lägga upp fler bilder en annan dag!

Det var en mysig julafton med god mat, fina klappar och trevligt sällskap.
Igår var jag ute med syrran och hennes kompisar. Vi festade och sjöng singstar hemma hos oss..
Annars har jag slappat, det får man göra nu i jultider! Måste även ta tag i plugget nu nån dag...
Tråkigt men sant..
God fortsättning, nu är snart julen över för detta året

Avslutar med en bild från vår familjedag i kstad!

Pappa Syrran och Jag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela