Sofie

Apor i djunglen

Publicerad 2008-03-10 21:20:57 i Allmänt

Idag hade vi ca 50st barn mellan 6-8år i vår idrottshall på högskolan. Vi var utklädda och hade förvandlat idrottshallen till en djungel. Alla barnen var apor och de gick in i fantasin och deras roll! På min halva av hallen hade vi motorikbanor där de fick bestiga berg, rida på en flodhäst, akta sig för pirayor, gå balansgång, hänga som apor mm. (Alltså en vanlig hinderbana, fast fantasin flödar). Det gäller att man släpper loss, låter den pedagogiska fantasin flöda och att man är spontan. Vi och barnen hade roligt! Vi var alla i djunglen i fantasin! heheh
Vår lärare var mycket nöjd iaf, det är alltid nått:)

Imorgon har jag tänkt att simma på förmiddagen sen blir det plugg med sebbe. Ska planera inför våra praktikdagar. På Ondag ska vi ha 20st barn i 3-5års åldern i en ishall. Det finns många frågor? Har de stått på is någongång? Kan de leka de lekar vi har planerat osv... Blir ännu en utmaning. Det gäller att vara flexibel. Läraryrket är inte det lättaste. Man ska lägga nivån så att alla barnen stimuleras och har roligt... Det är inte lätt när alla har olika erfarenheter, förutsättningar och intressen.
Bara att kämpa på!

Torsdag blir det praktik, operation sen åker jag hem till Malmö... Förväntar mig att bli ompysslad..För jag vill verkligen inte opereras och gå igenom samma skit igen..Bläää... Bara att bita ihop antar jag, har väl inget jäkla val...
När ska vi få medvind någongång???

Kommentarer

Postat av: Pauline

Publicerad 2008-03-10 22:19:33

gud vad kul det låter, nästan så att man själv vill vara med i djungeln :)!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela