Sofie

jobb? plugg? Malmö? Kstad? Massa frågetecken hihih :)

Publicerad 2008-11-10 22:45:49 i Allmänt

Det känns att examen börjar närma sig med stormsteg. Det är november nu och den 15 Januari tar jag examen.
Får se om vi hunnit göra vår opponering då, annars är det bara det vi har kvar.
Har examensarbetet, två examinationer och opponeringen kvar. 
Det är helt sjukt... Jag är snart färdig lärare. Tiden har gått sååå sjukt fort..

På Måndag ska jag på min första arbetsintervju som förskollärare. Det ska bli spännande, men lite nervöst.
Får se hur förskolan, verksamheten och chefen verkar..
Kommer inte ta första bästa, men deras arbetssätt lockar mig och jag har läst kurser som matchar det!
Kanske blir det så att jag lämnar Kristianstad redan i Januari?
Undra hur jag ska klara det? Alla mina vänner här uppe.. Det kommer inte bli lätt.
Men det är ju i Malmö där de intressanta jobben finns, måste tänka så. Familjen har jag där också, även mina "gamla" vänner. En del av mig vill till Malmö och en del av mig vill vara kvar. Är kluven.
Trivs väldigt bra här uppe.. Men jag vet att vi alla kommer få jobb och ett nytt liv. Vi kommer inte kunna ses som vi har gjort nu, det blir inte alls på samma sätt. 
Kommer sakna studentlivet.. Men man måste ju lämna det nångång, hhehe
Måste nog bli vuxen på riktigt, hihih Riktig lön och riktig egen lägenhet!
MEN än är det inte slut..hihi Får ta vara på den sista tiden..
Kanske är jag kvar en termin till, får helt enkelt se. Har en reservplan iaf! 

Idag har jag och Frida suttit med vårt examensarbete. Jag kom dit vid 10 och kom hem vid 21. hhehe
Vi har också lagat god mat. Sen hade vi lite kvällsfika med Mia! Hon kom med glögg och pepparkakor.
Jag hade kört bil, så det blev ingen starkglögg för min del. Men ändå mys och lite julstämning!

Blir examensarbete nu för fullt... Långa och intensiva dagar.. Men vi är effektiva!
Ser lite ljusare ut nu iaf, det är skönt...

Kommer vara i en pluggbubbla nu.. Så ni vet  :)
Har knappt tid för annat..men så är det..
 

Kommentarer

Postat av: Banne

Publicerad 2008-11-11 22:59:36

Om ja pluggar i K-stad stannar du med mig så det är så';)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela