Sofie

Ändrade planer?

Publicerad 2008-10-02 15:20:02 i Allmänt

Idag har vi inlett vårt tema vi ska ha de kommande veckorna... Har aldrig arbetat med story-line innan, så det ska bli roligt. Vi gjorde egna gubbar idag och vi ska bo i olika familjer. Varje familj ska odla olika rotfrukter (temat är rotfrukter). En lärare i klassen ska komma från Afrika och hon har aldrig sett åkrar och rotfrukter innan... Alla måste berätta och förklara varför de odlar just det och vad man har det till osv... Sätta sig in i rollen och leka fram kunskapen... Får se vad som mer ska hända, det ska bli roligt...

Jag ska ha 6åringarna hela dagen imorgon... Har precis planerat och skrivit mål till de tre lektionerna. Men nu ringde min handledare precis och sa att grundskolläraren i klassen kanske inte kommer imorgon.. Hon ska egentligen ha ettorna och tvåorna imorgon. Får se hur det blir, får ringa in en vikarie isåfall..Men då får vi improvisera och slå ihop klasserna imorgon, jag kan ju inte sitta med 6åringarna själv isåfall...
Får se hur vi ordnar det. Vill ju gärna ha det jag har planerat..
Men som sagt, det gäller att vara flexibel...

Ska ta och städa av lite här... Vill hem imorgon, men knappt lönt att köra hem för att vara hemma fredagkväll till söndageftermiddag... Men får se hur det blir. Ska inte hem nästa helg heller men helgen efter...
Är kluven...alltid samma dilemma hihih...

 
Mammi, Banne och Jag i bulgarien för nått år sen..


Mammi, Banne och Jag i Egypten i Januari 08...

Usch nu kommer hösten, kyla och regn... Vill ha sol och värme...
Drinkar gillar vi på båda fotona...hihih...

Pappa blev utan.. Han får en egen plats...


Trevlig torsdag!

Kommentarer

Postat av: Pauline

Publicerad 2008-10-05 12:45:48

hehe absolut :) du vet om att bonde söker fru börjar på onsdag? :) kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela