Sofie

En lista om mig

Publicerad 2008-10-07 22:18:21 i Allmänt

1. Vad heter du? Sofie Elisabet Persson
2. Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? hmm, ingen aning faktiskt?
3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Om jag vore en pojke skulle jag heta Robin eller Kevin
4. Vilket stjärntecken är du? Tvilling
5. Vilken årgång är du? 1985
6. Vart bor du? Kristianstad just nu.
7. Bott utomlands? Nej
8. Flyttat antal gånger? 3gånger med familjen och 2gånger själv.
9. Vart skulle du vilja bo? Det vet jag inte.. Just nu vill jag ha en liten större lägenhet.
10. Vilken skolklass? Jag går i nu? Just nu går jag i Au3, på högskolan. klass A
11. Vad vill du bli när du blir äldre? Jag vet inte. Är snart färdig lärare, får väl jobba med det några år iaf. Får se om det blir så resten av livet, svårt att säga...

UTSEENDE
1.
Hur lång är du? 1.64 typ
2. Hur mycket väger du? Lagom
3. Hårfärg och frisyr? Blond, kort typ page.
4. Ögonfärg? Blå-gröna
5. Mest nöjd med? Kan inte säga något så direkt
6. Minst nöjd med? Kan inte säga något så direkt
7. Skostorlek? 36-37
8. Glasögon? Nej, antar jag får sen när jag blir gammal
9. Har du några piercingar/tatueringar? 4 hål i öronen, piercing i navlen och tatuering på vristen

FAVORITER
1. Filmer? Jadu, finns många bra...
2. Låtar/Artister? Finns många bra, kan inte säga någon så direkt.
3. Årstider? Sommaren
4. Mat/dryck? Tacos är gott och juice gillar jag
5. Djur? Mina små vovvar i Malmö
6. Färg? Gillar många färger
7. Parfym? Använder mest DKNY, be delicious
8. Tv-program? Idol följer jag för tillfället!
9. Ämne i skolan? Minns inte vad jag gillade när jag var yngre. Idrott var nog ett favoritämne, även en favorit kurs på högskolan.
10. Sysselsättning? Shoppa, träffa kompisar, familjen, festa och allt annat roligt!

KLÄDER
1. Vad använder du just nu för jacka? Använder en skinnjacka, snart åker vinterjackan fram
2. Vad använder du just nu för skor? Stövlar eller gympadojjor
3. Favoritfärg på kläder? Använder nog rätt mkt svart, men vet inte om det är någon favorit färg.
4. Favoritmaterial på kläder? Bomullskläder, vanliga tröjor
5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Någon fin varm höst tröja..
6. Favoritaffärer? Gina Tricot, hm, mq mm (När det gäller kläder)
7. För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Ingen aning, det varierar väldigt. Ibland hittar man mkt och ibland inget alls.
8. Favoritmärke?
9. Vad har du för byxstorlek? beror på hur byxorna ska sitta, 27 i de jag köpte sist.
10. Vad har du för tröjstorlek? beror på hur tröjorna ska sitta

DIN LÄGENHET
1. Stort, liten eller mitt emellan? rätt liten, men är lagom för en student.
2. Vilken färg på väggarna? vita med gråa streck typ, låter konstigt
3. Vilka färger går lägenhetens inredning i övrigt? Bok möbler, beige, vitt och rött annars.
4. Favoritmöbel och varför? Soffan, har inte så mkt möbler här. Spenderar mest tid i soffan. Mys!
5. Vad vill du ändra på? Är nöjd i denna lägenheten just nu. Ska inte bo här så länge till. Sen när jag flyttar vill jag ha lite större, så man kan inreda mer!!!
6. Vad har du där inne av följande:
a) Tv? en stor!
b) Video/dvd? En dvd
c) Dator? En bärvar
d) Stereo? en gammal bandspelare, hihi
e) Telefon? Mobil och hemtelefon
7. Vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? Andra lägenhetshus på ena hållet, en grill, fält, kullar och gräs.
8. Vad gör du oftast hemma? Städar, diskar, sitter vid datorn, kollar tv, pluggar, sover, slappar...
9. Vem förutom du brukar sova i din säng? Jag har ingen säng, hehe
10. Favoritpryl i hemmet? Datorn hjälper mig med mkt. Håller kontakt med vänner, pluggar, söker information, uppdaterad på FistClass där jag får reda på allt som händer i skolan mm.

BLANDAT
1.
Vad heter din morfar? Han hette Bror
2. Var har du i din:
a) Jackficka just nu? Bilnycklar, nycklar till praktiken, halstabletter
b) Jobbväska just nu? Några block, planeringar, teckningar från barnen, plånbok, två äpplen, regnbyxor mm.
c) Handväska eller liknande just nu? De är tomma nu, har inte använt dem på ett tag.
3. Vad är du beroende av? Vänner, familj, nära och kära...
4. Vilket land kommer du i från? Sverige.
5. Vilken sorts lipsyl använder du? Inget
6. Vad tror du på? Mamma för det mesta
7. Vad köpte du senast? Mat på Willys: Fil, babyspenat, bröd, frukt mm
8. Har du nåt husdjur? Har mina vovvar i Malmö, inget eget i Kstad
9. Vad bor du i? En studentlägenhet på campus

GREJER
Plånbok
: En brun i skinn
Tandborste: En röd
Smycken: Har just nu halsband, örhänge och navelpiercing på mig
Solglasögon: Japp, men det är höst nu, de är i lådan.
Underkläder: Det har jag på mig ja!
Nagellack: inget just nu....


Hehhe, Nu ska jag lägga mig... En rolig liten lista.. Ni som läser och känner för att fylla i en egen får gärna göra det.

En ny dag imorgon, lite skönhetssömn väntar nu!!!
Kram

Fick förresten skrapa rutorna imorse... Det var svin kallt... Frost... kanske inte så intressant..men strunt samma..hihi

Kommentarer

Postat av: Korn

Publicerad 2008-10-08 07:15:53

Jag lånar din lista ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela