Sofie

Operationen över!

Publicerad 2008-09-10 14:01:30 i Allmänt

Ni undrar kanske hur det har gått?
Jag och Mamma körde till CSK klockan 7... Vi blev insläppta direkt. Vi fick gå in i ett litet rum där jag fick byta om. Fick en sjukhus tröja, byxor, strumpos och skor. Hon frågade frågor som  tex om jag hade en tandprotes, varit och kissat, nagellack, hörapparat mm, heheh frågorna ska ju passa alla...
Vi gick vidare och jag fick lägga mig på uppvaket, där mamma satt med mig till 9. Sen körde hon hem. På morgonen hemma hade jag tagit 4 alvedon och på uppvaket i sängen fick jag två tabletter till. De var väldigt vänliga och kom och pratade emellanåt. Där låg fler patienter som väntade på operationssalar. De frågade om det var drygt att vänta: jag sa varje gång att det var skönt att vänta så slipper jag operationen ett tag till..hehe.
Jag blev inrullad i min säng vid 9.30. Några sjuksköterskor pysslade om mig. De satte Ekg, tog blodtrycket (som förövrigt gjordes var 5 minut under operationen), satte en kanyl i handen, där jag fick dropp, vätska och smärtstillande. Jag fick syrgas, jag hade slangar överallt. Systern satte till och med i mina hörlurar till ipoden i öronen på mig. Jag är stolt att jag klarade ha en kanyl i handen, jag tittade tillochmed på den några gånger!! Hatar sånt... De la massa plast runt benen och spände fast mig.. Plastikkirurgen kom in och då fick jag något groggymedel i kanylen och smärtstillande.
Där satt en sjuksköterska vid mig och pratade hela tiden, jag lyssnade knappt ens i ipoden.
Jag fick 5 bedövningssprutor. Det läskiga är när de frågar mig om jag känner något? Jag kände inget men man hör när de klipper av tråden och man känner att de drar och sliter i tråden..Det är läskigt, men man får koppla bort det...
De var super vänliga hela högen!! Och jag klarade det! Jag fick rulla över i min säng sedan och blev utkörd till uppvaket igen. Där fick jag dropp och fick vila. Jag mådde helt plötsligt jätte illa och spydde. Men jag hade inget i magen så det var vätska och tabletterna som kom upp. Helt sjukt att ta så många tabletter på tom mage. Jag måste alltid äta när jag går ur sängen, där hade jag inte ätit på 6 vakna timmar.
Jag mådde skit illa och blev kallsvettig, hemskt... Jag fick två mackor sen och Mamma kom efter en stund. Jag var kritvit i huvudet, men vi fick gå hem efter en timme. Mådde sjukt illa när jag kom hem... Jag låg och vilade och sov ett tag.
Mamma och syrran körde hem vid 5. Nu är det lite tyst i min lägenhet..Men vi har haft trevliga och mysiga dagar! tack för det!
Just nu ser såret ut så här:
Jag vågar knappt gå, ärrädd att det ska blöda igenom plastet. Men Fia ska snart komma hit och lägga om det. Vill ha ett nytt förband för att se hur mkt nytt blod där är. Har legat stilla nu hela dagen igår och idag...
De har skurit bort det gamla ärret och grävt lite djupare, sen har de sytt två lager stygn...
Det pulserade lite igår, men annars har jag inte alls haft ont! Det är skönt..men jag kan knappt gå..
Men hoppas det löser sig snart...
Ska snart duscha, sen ska jag bli omplåstrad! Tur man har vänner i närheten som är snälla och hjälper till!!
Inte så lätt att nå där bak på låret själv, hihihi!!
Måste plugga idag också, blir nog idol själv, kommer inte kunna ta mig ut till Frida ikväll..Tjejerna får klara sig utan mig ikväll!!

Ja detta var i stora drag vad som hände igår. Alla var trevliga och jag är glad att det är över nu!! Hoppas det blir bra snart!
Var mest nervös innan och det var hemskt när jag kräkte, hatar det... IT`S OVER!!!!!

Kommentarer

Postat av: KoRn

Publicerad 2008-09-11 07:09:03

Varför blev du opererad?! :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela