Sofie

Viktiga val sätter spår...

Publicerad 2009-03-01 20:35:11 i Allmänt

Jag sitter och tittar på en dokumentär om en pojke som hamnar i fel kretsar.
Usch, jag tycker det är hemskt. Man kan inte välja varken sina föräldrar eller hur framtiden blir. Tänk så många val man gör under livet som sätter spår... Ibland som ung har man inte tänkt på konsekvenser, det kan bli väldigt fel eller rätt...
Det finns så många barn som har det svårt, utan att de kan välja det själva... Blir helt matt av att tänka i de banorna. Bara att tacka Gud att jag har haft en bra uppväxt, bra familjeförhållande, intressen och vänner...


Igår hade jag en trevlig kväll hemma hos Marlena.. Vi åt kinamat, kollade melodifestivalen, sjöng, dansade och pratade. Idag har det blivit en slö söndag. Har varit en runda hos Mormor och hälsat på!


Idag fyller Thyra 1 år. Helt sjukt vad detta året har gått fort.. Minns när Jenny ringde mig när jag var på väg hem från stan. Jag hoppade av cyklen och hon berättade att hon och Sebbe hade blivit lyckliga föräldrar till en flicka!! Alla trodde det skulle bli en pojke, men lilla Thyra tittade ut!! Samma dag som de kom hem från sjukhuset var jag hos dem och hälsade på.. Hon bara sov och sov, så liten och söt!! När både jag och dem bodde i Kristianstad så träffades vi en del. Sprang dit och fikade. det var trevligt. Tyvärr är det en bit mellan oss nu. Sebbe, Jag och Jenny har delat mkt roligt i korridoren, innan Thyra fanns... Alla fester, kottespelande och tv och middagar vi haft... Så roligt vi hade när man tänker tillbaka.. Men nu har vi nya liv... Den fasen är förbi, men man tänker tillbaka med ett leende!
GRATTIS THYRA!!!!

Har inte så många bilder på Thyra på denna datorn. Min är nerpackad så denna får det bli:

En liten bebis Thyra..Nu är hon en stor flicka!!!

Innan idag skickade Aldi sms, hon och Mirnes har blivit föräldrar till en liten son!! Grattis och lycka till Aldi!! Så roligt. Skönt att det gick bra...

Ikväll blir det parlamentet och Beck med familjen! Mys! En ny jobbevecka väntar och en massa flyttande.. Får nycklarna imorgon! Wiihoo...

Igår hade jag och syrran en mysdag. Vi tränade hårt och sedan var vi på stan. Åt gott och tittade runt! Tack för igår sis!
Jag köpte en grej som jag ska ha diskmedel i, det är så tråkigt att ha diskmedelsflaskan på diskbänken.

 Den är mjuk, trycker ut diskmedel :)

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-04-05 01:11:18

Väldigt tänkvärt!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela