Sofie

hatar sprutor...

Publicerad 2009-11-13 22:31:22 i Allmänt

Äntligen var det över, jag har tagit svininfluensa vaccinet.
Som ni tidigare läst är jag jätte rädd för sprutor, har fobi för dem... Jag har gått och varit nervös hela veckan, usch....

Var väldigt nervös när jag åkte dit, kön ringlade utanför. Men det gick smidigt och snabbt... Väldigt opersonligt och det luktade sjukhus.. Hatar sjukhus miljöer....
Det gick verkligen på löpande band, många olika rum, in och sen ut... sen nästa...
My goooood, jag klarade det... Jag vet att det inte gör ont, men hatar det ändå..
Efteråt skulle man sitta i vilorummet i 10minuter för att se hur man reagerade på vaccinet, där var några som låg på bårar i akutrummet.

Jag har mått rätt så bra, har dock haft väldigt ont i armen. Det känns som träningsverk, det söker mig lite när jag vet att det är från sprutan,, hihih Hade lite problem imorse när jag skulle ta på mig, speciellt jackan.. Men jag har jobbat hela dagen, på eftermiddagen började jag känna mig lite öm i kroppen. Annars är det skönt att jag inte fått några extrema biverkningar, ÄN iaf...

Har haft en mysig kväll hos familjen. Tacos, idol och lite glögg.. Årets nya blossa glögg med mandarin smak, faktiskt god!!!

Nu sitter jag och tittar på idol, sitter spänd nu varje vecka för att inte mina favoriter ska åka ut. Jag vill ju se Erik, Tove, Calle och Mariette i Malmö Arena den 27e... Hoppas hoppas...

Annars har jag blivit erbjuden en fasttjänst, där jag var i Onsdags!! Tackade Ja idag:) Vi får se...
Skriver mer om det imorgon.. nu är det idol. sen sängen... Får vila min stackars arm...

Är stolt att jag klarade ta sprutan... Det gick bra, skönt!!!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2009-11-14 18:15:14

GRATTIS TILL DEN FASTA TJÄNSTEN!!!! GUD VAD SKÖÖÖNT DE MÅSTE KÄNNAS? ÄR DET OXÅ I MALMÖ? VILKA ÅLDRAR SKA DU JOBBA MED DÄR? BRA ATT DU VÅGADE TA SPRUTAN, JAG HAR OXÅ TAGIT DEN. MÅDDE GANSKA BRA SAMMA KVÄLL MED DAGEN EFTER BLEV JAG DÅLIG I FEBER, ONT I LEDERNA OCH FÖRKYLNING/HOSTA SAMT EN FRUKTANVÄRD HUVUDVÄRK, MEN JAG ÄR BÄTTRE NU =) GRATTIS IGEN GUMMAN!!! KRAMAR I MASSOR ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela