Sofie

Nytt jobb, nya barn, kolleger...

Publicerad 2009-11-19 20:03:12 i Allmänt

Då har snart ännu en jobbvecka sprungit iväg, i en väldig fart. Helgen kommer ju gå ännu snabbare..
Tiden bara rusar iväg. Snart har jag varit ett helt år på mitt jobb.
Har verkligen fått kött på benen nu. Innan när jag hade praktik i 4 veckor så slutade jag precis när jag lärt känna barnen, men nu har jag följt dem i ett helt år. Det har varit roligt, man får en speciell kontakt. Vissa av dem spenderar jätte mkt tid hos oss... Det kommer kännas konstigt och tråkigt när jag lämnar mina "första förskolebarn". De jag har inskolat och lärt känna.... Snyft. hihih
Men jag kommer få många nya goa barn att jobba med. På Måndag skriver jag nämligen på anställningsbeviset. Jag har gått och blivit med fast tjänst... :)
Det är en chansning, vet ju inte alls hur jag kommer trivas där, med kolleger, miljön, chef osv. Men hittills känns det jätte bra.
Helt nya och fina lokaler. Förskolan startade i Januari 2009. Bussen går enda dit, slipper byta!!
Jag hoppas och tror det kommer bli bra.

Det är några som har frågat mig... Jag blev erbjuden en tjänst där jag är nu, på en avdelning som ska öppnas. Men jag tackade nej. Har varit på en del intervjuer, så nu har jag bestämt mig. Det blir denna förskolan:

Det ser lite trist ut på denna bilden, nu är utemiljön mer vidgjord.
Men iom att förskolan är nystartad så är allt under utveckling. Ska blir roligt att vara
med och bestämma och ha idéer!
Hoppas jag kommer trivas!!!


Till helgen kommer Johan ner till mig!! Jag saknar ju honom. Hans föräldrar ska även
vara i Malmö ihelgen. Får se vad vi ska hitta på tillsammans med dem...


Trevlig helg...:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela