Sofie

.

Publicerad 2009-10-27 20:17:28 i Allmänt

Jaha då var jag snuvig ännu en gång. Vet inte vilken gång det är under min första jobb-år.
Jag nyser och snyter mig hela tiden. Är tung i kroppen och har NOLL tålamod.
Det är inte så konstigt att man blir smittad på en småbarnsavdelning. Barnen hostar och nyser rakt ut hela tiden. Rakt över maten man ska äta osv... Usch.. Men jag blir väl snart imun hoppas jag! Bara det håller sig där och jag slipper influensa osv, så är jag glad! (ta i trä)!

Lördagen var trevligt. Jag shoppade lite på entre! Sedan hade jag några tjejkompisar på besök!
Längesen vi sågs samtidigt, roligt! Fick uppdatera våra liv för varandra, hihihi!!

Annars är det en del på jobbet nu. Föräldrarmöte imorgon som jag har fixat inför. Skrivit på datan och gjort powerpoint. Ska även ha uppföljningssamtal med inskolningarna osv... Problemet är för lite planeringstid. Vi hinner inte riktigt..Men utåt ska man le och säga att allt är bra.

Blev lite matt innan när jag kollade på ungamödrar på 5an. Det är ett program om danska ungdomar som väntar barn eller har barn. Övervägande är inte tillsammans längre ändå barnet inte är fött. De bor hemma fortfarande och har inget jobb. Idag handlade det om en 14årig flicka som är gravid, jag tycker synd om dem. Skolan är inte klar och de kan ju inte sköta barnen ekonomiskt själva.
Många av dem bor hos mormorn, där hon gör nästan allt. Känns som hon är mamman istället för hennes dotter.. De prioriterar inte barnet. Känns ibland som ett barn är en statuspryl som man bara skaffar. Borde ibland finnas "nått körkort" för att sätta ett barn till världen. Många har inte det så lätt av olika anledningar.

Den dagen jag väljer att skaffa barn så vill jag kunna ge 100%, ha ett fastjobb, trygg ekonomisksituation, boende. Jag vill känna att jag klarar av att ta hand om barnet, köpa saker till det. Utan att vara beroende av andra med pengar, tid osv. Klart andra ska få passa, ge saker osv. Men vill känna att jag KLARAR detockså.

Kommentarer

Postat av: Banne

Publicerad 2009-10-28 09:14:52

Bebben ska bo med mig och jag ska pusss mosters sötlök sååååå mycket.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela