Sofie

Semester 2010

Publicerad 2010-08-25 19:42:22 i Allmänt

Nu har jag äntligen lagt in bilder från kameran. Tänkte sammanfatta min semester med lite bilder.

Det blev en mysig tripp till Köpenhamn med Mamma, hennes kusin + familj.
Nyhavn är väldigt mysigt.



Vi var även på tivoli och på ströget!

Ännu en tripp till Danmark, denna gången hälsade vi på ön Helsingör.
Regn och rusk, men vi hade trevligt ändå, fick lite vin med hem också!

Båttur


Syrran och jag älskar denna maten! Nachos med kycklingfile, smält ost över med tillbehör!

Dansk fisost och fläsksvålar äter inte jag, men de andra handlade det


Bilen styrdes norrut, första stop var Göteborg och Liseberg tillsammans med Frida och Frippe
Johan var såklart också med.

Det var låååång kö till alla karuseller, suck

Flumrider kön...

När Liseberg stängde körde vi vidare mot Jönköping, Alboga där Johans syster och familj bor.
Hade några mysiga dagar på landet. Avkopplande med hagar och djur runt omkring sig.



Vi var i Gränna och tittade på när de gjorde polkagrisar. Johan, Maja och Jag
spelade äventyrsgolf. Det var roliga och annorlunda banor som låg fint precis vid vättern.



Sedan blev det en glass på stenarna.


Vi hoppade studsematta, mockade i stallet, spela fotboll barfota i gräset, grillade och Johan avslutade med att ligga i hängmattan som är över bäcken, precis utanför fönstret.


Semesterfiraren!


Sommardagar i hällevik. Vi var på jazzfestivalen i år. Vi sänkte medelåldern ordentligt, hiihi


Jag och Johan tyckte att det irländska bandet som spelade på en båt var bra. MYS!






Det har även blivit myskvällar med fika, minigolf, grillning och allsång... Massa mer...




Mormor fika


Världenssnabbaste allsång i pildammsparken

Grillkväll med hundgänget på gården.



Lite rosevin har det blivit i sommar:


En kväll med mamma på Fagans

Varit hos Jenny i Svedala och festat lite, trevligt!




Jag har haft en underbar semester!! Har lagt in andra bilder tidigare också!!
Det får räcka med foto för idag, roligt att titta tillbaka på sen!

Nu har hösten kommit till Sövesborg, då är de perfekt att ta fram sommarbilderna och drömma!!

Annars är det tvätt tajm här idag.

Trevlig kväll!!

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2010-08-27 14:29:24

OOJJ

Du har verkligen hunnit med mycket på dina 3veckor.

Hoppas hösten blir lugn.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela