Sofie

En helt vanlig tisdag

Publicerad 2010-08-17 21:47:31 i Allmänt

Usch, vaknade för en stund sen. Då har jag somnat i soffan i pausen.. Sååå skönt men typiskt, svårare att somna ikväll. Det var lika dant sist Johan var iväg, då somnade jag gott i soffan! Skönt är det!!!

Det går upp och ner med Mormor, igår lite bättre och idag lite sämre. Jobbigt som in iiiii... Som som jag skrivit tidigare, det är livets gång. Om hon lever till helgen, får jag köra dit om och hälsa på, OM jag orkar se henne så.
Ska ner och hälsa på familjen lite iallafall, tre helger nu framöver har jag bokade saker där nere.


Har jobbat lite mer än en vecka nu. Barnen, förälrarna och kollegerna är goa! Har hälsat mig välkommen och hoppas jag ska trivas på landet :) Lite fler barn har visat sig denna vecka, några fortfarande lediga och sjuka. Har även en inskolning, en 13månaders flicka. Roligt!

Igår var vi på Mjällby matchen och imorgon blir det träning för mig och Johan. Ska bort och prova ett ställe, de har gratis pass denna veckan. Får se om de är något för oss. Måste komma igång nu efter sommarens alla grillkvällar med god mat och rosevin. Nu ska det väck :)
Annars tycker jag att jag trivs här uppe, både på jobbet och "boendet"! Det är mysigt att vara sambo. Där är någon när jag kommer hem som jag längtar till!

Helgen har bjudit på en sväng till Kristianstad, kollade lite i affärer och storhandlade på Maxi. Fredag och lördagkväll var vi i Hällevik på den mysiga Jazzfestivalen. Det var fint väder ch mycket folk vid hamnen och havet. Många jazzband spelade och olika stånd med mat och smycken var uppsatta. Jag och Johan satt vid båtarna och lyssnade på ett irländsktband som spelade, det var mysigt!! Är inte jätte glad i jazz, men när det var live och mycket folk en sensommarkväll så var det mysigt!

Jag SKA lägga in mina sommarfoto från kameran, där finns även från jazzen! Hoppas jag orkar snart :)

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-08-19 20:29:24

Ja jag vill gärna träffa dig på måndag, jag har ingenting annat för mig så det passar perfekt! Så skoj =) Jag kan ju lätt ta tåget till krstd, inga problem! Ska vi säga runt fyra då? Kramis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela