Sofie

varierad och lockande utemiljö

Publicerad 2010-08-12 21:33:59 i Allmänt

Snart har jag jobbat en vecka, det bra rullar på. Fortfarande en del barn som har semester, så har bara träffat 7 av ca 25.
Vi har en härlig utemiljö som verkligen är varierad. Skiljer sig mycket från Malmös förskolor. Här har vi skogsmiljö, backar, sten, grus, gräs, träd, stockar och skog där de bygger kojjor och letar djur. Vi har hittat gräshoppor, skogssniglar, grodor, skogsödlor och kopparormar. Barnen älskar att leta grodor och pyssla om dem. Funderar på ett framtida bondprojekt då barnen är intresserade av djur och traktorer. Det är ypperligt när barnens mor och farföräldrar har gårdar runt omkring med kor, grisar, hästar, tuppar osv. Ta tillvara på tillgångarna!
Spännande och väldig skillnad från Malmö båda miljö, barn, föräldrar o allt..

Ihelgen är det Hälleviks jazzfestival, blir nog att vi åker dit en runda om det inte är allt för dåligt väder. Sen blir det nog Malmö tre helger på rad, lite inplanerat där nere.

Jag är helt slut idag, blir sängen tidigt. Sambon kommer hem vid 22.30 men då sussar nog jag gott!

Sverige var duktiga igår!! Tyckte dock att Chippen kunde gjort lite bättre ifrån sig. Johan får ringa och skälla på honom, hhehe När man ser honom på tv förstår man inte riktigt att det är han vi varit hos. Två olika personer känns det som. Även när man ser honom i skvallerpressen...

Snart väntar John blund, natti

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2010-08-13 09:23:57

Ser framemot Malmöbesök!!

Jag hade 2 Grodor när jag bodde i Blekinge som hette

Ulla o Bror.Skötte dem med stor omsorg.Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela