Sofie

kramade toastolen, fy faeen

Publicerad 2010-01-25 19:46:10 i Allmänt

Vaknade i lördags av att jag mådde illa. Gick upp och tog ett glas fil och gick och la mig i sängen igen.
Nästa gång jag vaknade mådde jag sämre. Var skakig, mådde jätte illa och hade sjukt ont i huvudet. Kan inte riktigt beskriva det, men det var hemskt.. Visste inte var jag skulle ta vägen.
Ringde Mamma och hon började spekulera om diabetes osv...
Blev lite orolig så jag åkte med Mamma till hennes jobb och tog blodtrycket och tog stick i fingret.
Ni vet ju hur rädd jag är fööör nålar, ville verkligen inte detta.... Men gick till slut. Tacka gud att det inte var diabetes... Nålskräck nummer 1.

Vi bestämde oss att avvakta och se... Jag började må sämre och sämre.. Kunde inte äta nånting och inte ens lukta någon mat. Spenderade den mesta tiden i sängen. Vid 17 tiden började jag kräkas.. Fy sjutton...
Allt kom upp och vi började konstatera att jag drabbats av kräksjukan... Många av mina kolleger var sjuka i fredags, så då har lilla jag också blivit smittad. JIPPIE, NOT!!!
Fy fan... Jag mådde så jäkla illa och hade sjuk huvudvärk. Resten av helgen spenderade jag i sängen bredvid spannen... Jag hatar att kräkas.. Fick inte ens behålla det lilla jag drack..
Stackars Johan som fick stå ut med mitt kvidande och mitt kräkande.. hihih

Inte förrän idag, Måndag har jag kunnat få i mig nån mat.. Åt bara lite fil och proviva igår. Har ännu inte fått tillbaka ork och energi...

Usch och fy vilken helg det varit... Kunde inte lyfta huvudet från kudden, kunde knappt röra mig... Helt sinnes...

Tack och lov är det över nu!! Bara lite krafter som jag ska hämta tillbaka...

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-01-27 15:55:41

Ojojoj....låter helt galet. Har aldrig drabbats av kräksjukan...men i vårt yrke är det väl bara en tidsfråga?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela