Sofie

1 vecka och 6 dagar gammal gosse

Publicerad 2012-06-04 13:48:39 i Allmänt

Nu börjar jag komma ur bubblan och kan skriva lite här. Har inte haft intresse eller ork tidigare.
Jag har varit lite "veck"...

Nä, han har inte fått något namn ännu. Vi smakar på det fortfarande. Ingen stress här inte. Har ju tre månader på oss. Så vi tar det lugnt.
Vi kallar honom för "knorris" och "knorre" hihih

Idag är första dagen jag är själv med Knorris. Johan jobbar igen. Ville ha fler dagar men gick inte denna veckan. Han jobbar lite nu, sen ledig midsommar veckan och sen är det semester, då ska vi mysa!!
Johan har hjälpt mig en massa både med gossen och allt annat runt omkring här hemma. Men jag har faktiskt klarat det bra själv idag, än så länge. Han är ju såå snäll vår gosse.
Vi har hunnit med ett BVC besök. Har gått upp till 3725gram nu. Mammas stora gosse!
Allt är bra med honom och med hans mamma och pappa!

I början fick vi väcka honom var 4e timme för han skulle äta. Men nu vaknar han själv, blivit större och ändrat lite rutiner.
Det är lite olika hur han äter.. På natten är det ungefär var 3e timme. Han somnar gott direkt efter han ätit. Så jag också kan sova vidare.
ÄN SÅ LÄNGE, det kan ju ändras hihih.
Igår kväll åt han 22, sen 01.30, 04.30, 06.00,10.00 och nu sover han. Snart dags för mat igen.
Han är så snäll och nöjd!

Han är varken mer och mer.. Han har en vaken period under dagen då han kan vara vaken många timmar. I lördags var han vaken 5 timmar på rad. Skönt att man kan hjälpas åt!
Bästa moster och bästa mormor fick mysa med honom ihelgen så vi fick vila oss lite!  ♥

Alla nyblivna föräldrar undrar var tiden tar vägen? Timmarna bara springer iväg, helt sjukt.
Allt tar sån tid... Men det så sååå mysigt och vi är såå glada och lyckliga!!

Nu knorrar det inne i sängen..Vi hörs SNART igen, jag lovar.... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela