Sofie

Magen

Publicerad 2012-05-11 10:45:35 i Allmänt

Fredagen den 11 Maj är här. Imorgon är det datumet barnmorskan gav till oss från början, som vi gick efter.
Hade varit häftigt med en bebis imorgon. 120512 :)
Endast 4 dagar till beräknat!
Oj vad jag tjatar. Vi längtar sååå! Men som sagt, får njuta av dessa sista dagarna/veckorna.
Har lite inplanerat som jag gärna vill göra. Lite fikaträffar, lämna in bilen, bankmöte osv..
Den veckan jag sagt: 22-27, där blir bra att den kommer. Har grejer bokade tills dess :) hahah

Annars är det bra med mig. Sammandragningar har jag fortfarande. Bebisen har rört sig mer nu de sista dagarna. En vilding där inne! Vaknar många gånger under natten för att vända på mig, kissa och jag är super varm hela tiden. Inga andra känningar ännu iaf.

Barnmorskan sa i måndags att bebisen inte är fixerad, för jag har fostervatten i vägen. Den kan inte trycka ner ordentligt. Får se hur det startar?
Vattnet försvinner och bebisen kan fixera sig?
Värkar startar?
Vattnet går?
Jag går över och de får ta hål på hinnorna?

Idag ska jag tvätta så jag kan packa ner det sista i BB väskan, våra kläder.
Även träffa Olivia och Mio från föräldrargruppen. Hennes Mio ville ut för tidigt. Kul att kunna följas åt! Kommer inte skilja mkt på bebisarna!

Min mage:





Mitt fula ärr från piercingen. Vissa dagar är det så här mörkt. Lustigt.
En "ut och in" navel som Johan säger, hihi. Otydlig hormonrand under navlen.
Magen börjar bli stram, blank. hahah..
Inga bristningar ännu iaf. 2 röda leverfläckar har jag fått..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela