Sofie

tack och hej, jobbet...

Publicerad 2012-05-04 21:37:04 i Allmänt

Sista arbetsdagen idag, på ett bra tag. Som allt annat så förstår jag inte det riktigt. Tror jag ska fortsätta min vardag på jobbet, var där till hösten och allt.
Verkligheten kommer nog i kapp mig så småningom.
Blandade känslor. Visst är det skönt att vara hemma nu. Sover sämre på nätterna, så får slöa lite på dagarna. Göra det som faller mig in och vila en massa.
Samtidigt är det jobbigt att någon annan ska ta min plats på jobb. Blir ju att man får en relation med barnen och föräldrarna.
Fått många lyckönskningar, kramar och värmande ord! Roligt!
Även en godispåse, som mamman så fint uttryckte sig. "Ligg nu på soffan med handen i påsen och bara njut"!!
"Jag tycker så mkt om dig Sofie". En 3åring har sagt det mkt nu denna sista veckan. Värmer! :)

Nu börjar ett nytt kapitel i mitt liv som jag ser fram emot!

Många frågar om jag är nervös inför förlossningen, men det kan jag inte påstå.
Är spänd och ser faktiskt fram emot det. Vill träffa bebisen som gömmer sig i min mage. Undrar hur och när det sätter igång. Hur det känns, vet ju klart att det gör ont.
Kommer säkert inte vara så lugn på vägen till förlossningen eller under tiden. Men hoppas jag är positiv och tänker "en värk= närmre bebisen". hahah
Kommer säkert vilja dö, hahah.

Hoppas innerligt att allt går bra under förlossningen och att allt är bra med oss tre efteråt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela