Sofie

Gott med smakisar

Publicerad 2012-09-24 18:41:26 i Allmänt

Vi har börjat ge Ebbe lite smakisar. Vi byter inte ut mål, utan bara att han får smaka lite nya saker och få prova på konsistensen.
Han han slickat lite på clementin, vattenmelon, gurka och äpple. Det var gott tycker Ebbe!
Clementin är det godaste, mums!! Slickar och smackar som tusan.
Har också provat lite mosad potatis.
 
 
 
Gott att slicka på, men lite läskig konsisens när han får in lite mer i munnen :)
Varför gör jag sån min och pratar bebisspråk när jag umgås med min gosse ?   :)
 
 
Han gapar när skeden eller fingret närmar sig, ser så roligt ut! Trycker in min hand i hans mun, hihih :)
 
Han sitter i sin bumbostol på köksbordet när vi äter och tittar på! Intresserad!
 
 
Idag har vi varit på rytmik och sedan har vi fikat med mammorna och bebisarna!
Sedan har vi sovit några timmar i eftermiddag, jag sov i nästan två timmar, skönt det!
 
Ikväll blir det soffmys och fotboll på tvn!   :)

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-09-24 20:03:00

Ha Ha precis så ser Johan ut när han ska prova nåt nytt!

Postat av: Banne

Publicerad 2012-09-24 20:14:37

Haha såå sant mammi, Ebbe är inte heller glad för det där lilla extra precis som sin far :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela