Sofie

första advent

Publicerad 2013-12-02 19:46:10 i Allmänt

Igår var det första advent och den första dagen i December månad. Jag och Johan öppnade våra kalendrar med hjälp av Ebbe.
Nä, han har ingen kalender, får vänta tills nästa år...
 
Hoppas ni hade en mysig första advent!
 
 

I lördags träffade Ebbe en levande tomte när vi var på julmarknad. Tomten var läskig, Ebbe höll sig på avstånd. Han gillar våra stora tomtar som vi har hemma.. Får väl träffa lite tomtar nu dessa veckorna som är kvar :)
Annars har vi badat, träffat Mio med familj och varit hos farmor och farfar ihelgen.
En mysig helg med andra ord.
Fredagskvällen hade vi mys hemma, oxfile och potatisgratäng. Idol och gotte, men då sov Ebbe.
 
För er som undrar hur han sover i sin säng, kan jag meddela att det går toppen. Han somnar där inne, vi sitter på golvet bredvid ännu.. Han kallar på natten, eller piper till, då springer jag in och hämtar honom. Sover resten av natten i vår säng. De senaste mornarna har han vaknat 6.30, WOW! Hoppas det håller i sig!! En glad mamma!!
 
 
Han har börjat prata mycket nu den senaste veckan, härma mycket vi säger.
Igår sa han "baa" och pekade ut mot farmor och farfars tvättstuga.
Vi förstod ingenting, förrän jag kopplade att han sa att han hade bajsat. När vi är där byter farfar på honom i tvättstugan,. Det var det han menade.
Han gör sig förstådd, den lille gossen. Duktig!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela