Sofie

Vår 8 månaders gosse

Publicerad 2013-01-29 20:17:45 i Allmänt

Det är inte en lugn stund här hemma, när Ebbe är vaken.
En väldigt intensiv period. Han kryper runt och ställer sig mot allt. Är ju inte helt 100 ännu, så han stupar i golvet.
Han pillar på dvdn, högtalarna, sladdar, eluttag och allt annat som han inte får :) hihih
Mamman är rätt trött på eftermiddagarna, brukar lägga mig och sova tillsammans med gossen! GOS!
 
De sista två veckorna har det hänt jätte mycket i utvecklingen, den motoriska iaf! :)
Spännande att följa!
 
Vår 8 månaders gosse!
 
 
 

Ebbe gillar när pappa leker titt ut med honom. När vi sjunger och busar!  Tycker om att titta på bilarna från fönstret eller vagnen.

Älskar att bada och plaska, dock ställer han sig i badkaret nu, busungen.

Blir jätte glad när han ser sin flaska eller när vi kommer med tallriken och det är matdags!

 

Han är för det mesta en glad och nöjd gosse. Sprattlar med fötterna när han är glad.

Han har också börjat bitas och dra i håret när han blir överglad.

Också envis. Han blir sur när vi tar bort honom från vasken, han vill ju plaska :)

 

Just nu säger mycket "bappa" och "mmmm" vid varje sked när han får mat. Nytt är också att han säger "oohh" när han tar på något intressant, koncentrerar sig på det, försiktigt på något sätt.

Har två tänder där nere...

 

Du är det finaste och bästa vi har ♥

 

 

 

 

Idag tänker jag lite extra på min morfar, som finns där uppe och tittar ner på oss!

Ebbe heter Gustav efter min favorit morfar ♥ Om jag får en son, ska han heta något efter morfar, en självklarhet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela