Sofie

Mammas duktiga kille

Publicerad 2013-10-31 21:55:13 i Allmänt

Idag har mitt lilla troll fått sin 1,5års spruta. Stackars hjärtat. Håller fast honom och plågas.. usch vad det skär i hjärtat. Men man måste ju..
Han har gått upp 1 kg på 6månader. Så nu planas det ut lite, tur det! :) Annars var allt toppen. En fin kille vi har!
 
Han hjälper gärna till här hemma. Dukar av in i kylen och i lådan. Har läst av var sakerna ska vara..
Får passa på så länge han vill ;)
Härom dagen hittade han ett löv i hallen, det gick han och slängde i soptunnan, helt själv!
Igår trodde jag att han försökte slänga en pappersbit på golvet, vilket han brukar göra. Jag sa Nej, flera gånger. Till sist när han inte gav upp, pekade på golvet, så tittade jag. Där hade han spillt. Jag lyfte ner honom från stolen och han började torka golvet.
Där hade jag nekat honom och sagt nej vid flertalet tillfällen, till helt fel sak. Snacka om dåligt samvete jag hade sedan. Han ville bara torka det han spillde.. Lilla hjärtat!
 
Annars är allt bra. Pedagogerna på hans förskola berömmer honom och säger att allt går bra nu! Han är trygg, skrattar busar och grejar. Myser lite med dem. Roligt att höra vad de gör om dagarna och de berättar vad Ebbe gör!
 
Nä, nu har jag skrutit nog för er... Är ju stolt över min stora duktiga kille! Det är väl tur man är det?  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela