Sofie

mysig dag

Publicerad 2013-09-10 21:45:30 i Allmänt

Surt när jag skrev ett inlägg och det bara försvann, men får skriva idag istället.
 
Ebbe är lite snuvig nu, precis som alla andra barn som går på förskolan. Får hoppas det inte blir värre eller han är medtagen av det imorgon, för då ska han nog lämnas själv en stund för första gången.
Får hoppas det går bra. Pedagogerna och avdelningen verkar iaf kanon bra! Skönt det!
Känner de flesta föräldrar och barn, så det är också jätte skönt!
 
Idag har vi haft en mysig dag jag och min son. Vi gick till stan, framkallade foto och tittade lite i några affärer. Sedan delade vi en glass i solen på torget. Avslutade med lite lek på lekplatsen.
Det var super mysigt. Så roligt nu när man kan kommunicera med honom, han förstår och gör sig förstådd.
Nya leken här hemma är nu att jag går och sätter mig bakom soffan. Där ska jag gömma mig medan han springer och sätter sig i soffan. Då ska jag låta som en tiger och busa med honom..
Han tar mig i handen och sätter mig bakom soffan igen, igen och igen.. Han skrattar, så härligt!
 
Favorit här hemma nu är böcker, han har tålamod och sitter länge och pekar och "pratar" kring bilderna.
Tar boken om flygplanet, då pekar han upp i luften
Boken om bussen, då tuggar han ( de fikar i boken)
om polisbilen, då säger han "baba"- (ajaj säger polisen till tjuven).
Roligt nu när han minns vad vi läst och försöker återberätta själv. Min stora kille!
 
Projekt trädgård har börjat lite, Ebbe älskar att titta på traktorerna, lastbilar och annat som befinner sig här i vårt område!
 
 
 
I fredags hade jag lite egentid med några mammor. Vi träffades utan barn och åt gott, drack gott och pratade/dansade hela natten... Riktigt trevligt.
 
Nä nu är det dags för sängen igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela