Sofie

kvällsgrubbel

Publicerad 2015-12-11 22:35:13 i

Det blir att Elsa får mycket av min uppmärksamhet här hemma. Får kolla henne med jämna mellanrum, eller ja, nästan hela tiden.
Ta saker från henne, byta blöja, mata, hon klättrar upp i famnen, vill ha napp, gör 'fel saker'..
Om jag sitter med Ebbe i famnen kommer hon direkt oxh klättrar på mig. Förstår inte heller om jag säger nej eller så..
Så det är inte lätt att ge Ebbe mycket egentid när johan inte är hemma. Vi försöker hitta våra stunder! 
Ebbe blir arg på henne när hon tar spelkorten :)
Idag hade vi en mysig stund när vi lekte bara han och jag ostört, när Elsa sov.. varade inte jätte länge, åter igen. Hämtade Elsa och sedan kunde jag inte ägna mig åt Ebbe tillfullo igen.
Kanske lite dåligt samvete son gror emellanåt. Innan Elsa tog ingen uppmärksamheten..

Jag tror det är viktigt att barnen får lite eget också, såklart varvat med att dela med sig, konflikter o annat sinsemellan..

Måste tillägga att Ebbe även älskar sin syster, de leker och är mycket med varandra. Kryper efter varandra o busar.. Lite lek på Elsas nivå. 

Ska inte grubbla mer nu, virrar runder här. Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela