Sofie

Påskfixande

Publicerad 2015-03-29 21:48:38 i Allmänt

Nu fick jag äntligen den älskade lustgasen.. Med Ebbe alltså.
Ännu har inget mer hänt här hemma, denna bebisen är värre än Ebbe.
Konstigt att vissa göder innan och vissa efter. Bebisen vet ju inte när den ska komma ut..

Den rör sig väldigt länge och mycket om kvällarna.. Sover nästan hela dagen. Längre sömn och vaken perioder.

Denna helgen har vi fördrivit bra tycker jag.
Hade en trevlig förmiddag igår på Äggadan på en bondgård här i närheten.
Man kunde pyssla, åka traktor, klappa lamm och träffa påskharen.
Ebbe tittade på foto och pratade massa om påskharen som var snäll och gav choklad!


Roligt att skapa traditioner och upplevelser hos honon..
Hade en fortsatt mysig dag hos farmor o farfar!

Idag har vi påskpyntat, bytt däcken på bilen, rensat i trädgården..


Påskpysslade också inne hos grannen!


Ikväll fick jag min mage gipsad. Ebbe hjälpte till i början, men gav upp.. :)

Ebbe har sprungit med kycklingarna här hela dagen. Klappat dem, lekt med dem, en till och med sover med honom nu.
Jag minns så mycket jag lekte med sånna kycklingar när jag var liten. Härliga minnen!


Helgen har varit toppen, tiden går. tur är väl det... så den lilla snart kan ploppa!
Jag har rensat ogräs - hjälper det tro?
Du kanske har väntat på att jag ska göra gipsmagen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela